Tot nu toe hadden we nog geen kenteken op de wagen. Hij stond gewoon voor ons huis op het pad. Maar nu er plannen zijn ontstaan om met Oud & Nieuw weg te gaan om naar het nationaal vuurwerk te gaan kijken, is het toch wel handig om de wagen op kenteken te krijgen. Ondertussen is het C1 rijbewijs (tot 7500 kg) in ons bezit en met het aangevraagde eendagskenteken van de RDW kunnen we hiermee de weg op…Super blij zijn we natuurlijk!! :-).
Alle juiste papieren waren aanwezig bij het voertuig toen we deze kochten, zodat het min of meer een formaliteit werd om een kenteken te krijgen. Er was 1 aandachtspunt en dat was dat op de MAN geen achterbumper zat. Dit stond ook op de Duitse papieren dus werd het kenteken toch afgegeven, wel met de mededeling dat de wagen bij de APK afgekeurd zou worden als er geen bumper opzat. Dan zou dat het moment zijn om er een bumper op te laten zetten. Aangezien we op dezelfde dag de APK bij de MAN Garage in Hoofddorp hadden gepland was dit wel even spannend. We moesten zo snel mogelijk, ehhh gelijk deze dag eigenlijk, dus onmiddellijk een achterbumper zien te scoren. We hebben contact met het constructiebedrijf Havast in Lisse waar we ons probleem voorleggen. We mogen gelijk komen en kunnen met ons eendagskenteken doorrijden. Bij aankomst ging de roldeur gelijk omhoog, we reden naar binnen, kregen een bakkie koffie en ondertussen werd er gelijk een bumper op gelast, echt fantastisch. Wat een service!! Nu konden we gelijk naar de APK keuring. Hier was wat controle en kleine aanpassingen nodig en …. de oude MAN werd goed gekeurd! Yes.!! Hij mag officieel met zijn eigen kenteken de weg op, dat voelt fantastisch.
We kunnen beginnen met de voorbereiding om alle originele laden en bakken te verwijderen en er een originele brandweercamper van te maken.
